Nieuw zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Monique locht - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Monique locht - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo lieve mensen! De tijd vliegt ik ben vandaag precies over een maand weer in Nederland. Aan de ene kant voelt het alsof ik nog maar net begonnen ben, aan de andere kant voelt het al zo lang geleden dat ik vertrokken ben. Tijd om weer even een update te geven.

Nadat afscheid heb genomen van Peter ben ik naar Maleisie gevlogen. Ik wilde graag langer blijven in indonesie maar helaas was mijn visa maar 30 dagen geldig. Ik had hem kunnen verlengen maar dat was voor mij te veel burocratisch gedoe, veel papieren en lang wachten niet echt mijn favoriete bezigheden. Het was wel even wennen om zonder peter te reizen maar in de trein vanaf het vliegveld naar het hostel kwam ik een frans meisje tegen. Fijn om gelijk nieuw gezelschap te hebben.
De eerste dagen ben ik in kuala lumpur geweest. Niet mijn favoriete plek maar toch een paar leuke avonturen beleeft. Zoals de eerste avond in KL, midden in zo'n grote metropool een drankje drinken op het dakterras van het hostel met uitzicht op verlichte petronas twin towers was best wel gaaf. Ook is het eten wederom fantastisch. Voor twee euro heb je een bord vol met fantastisch gekruid eten!
KL is wel een moslim stad. Je ziet veel meer mannen op straat dan vrouwen. De metro heeft een speciale coupe voor vrouwen.Een keer waren we in een restaurant met zo'n 20 tafels waarvan 18 bezet waren met mannen en 2 met vrouwen. Maar geen zorgen mama, ik ben niet alleen geweest. En verder zijn ze allemaal wel vriendelijk.

Vanaf KL heb ik twee uitstapjes gemaakt. Het eerste uitstapje was naar Melakka. Een klein stadje waar veel is te zien van het koloniale verleden van nederland.Daarnaast is de stad gevuld met toeristische attracties die niets te maken hebben met de historie. Zoals versierde fietstaxi's met hello kitty of frozen met mega harde musical muziek.
Het tweede uitstapje was naar Camoron Highland. Ik heb een jungle trek gemaakt om de grootste bloem van de wereld te zien. Het was echt een jungle trek. Er was een man mee met een groot hakmes die af en toe planten moest weghakken. we zijn meerdere riviertjes over gestoken . Af en toe hadden ze een gammel bruggetje gebouwd van bamboo maar meestal moest je er gewoon door het water lopen.Heel tof om uiteindelijk de bloem te zien. Het was niet de mooiste bloem, maar wel erg indrukwekkend omdat hij maar voor 7 dagen bloeit. Daarna wordt hij bruin en gaat hij heel hard stinken.

Vanaf maleisie ben ik terug naar bali gevlogen, en vanaf bali naar Auckland in nieuw zeeland.In auckland heb ik mijn jetleg uitgeslapen en ben ik naar het zwanenmeer geweest uitgevoerd oor het russisch ballet. Ik had een beetje spijt dat ik in Rusland niet was geweest dus toen ik zag dat ze in auckland waren heb ik gelijk tickets gekocht. Het was prachtig! natuurlijk perfect uitgevoerd! Hoe kan het ook anders met de russische verharde mentaleit.

In auckland ben ik begonnen met het reizen met de Straybus. De Straybussen rijden een vaste route langs alle highlights. Ze zeggen dat het een hopp on hopp off bus is en dat je kan in en uitstappen wanneer je wilt. Wel het was toch ietas anders dan ik had verwacht. Ik heb drie dagen met de bus gereisd. De eerste dag stopten we in Raglan om te surfen. Het surfen was erg cool, dus ik wilde een dag langer blijven. Helaas was dat niet mogelijk want de eerst volgende beschikbare bus was pas 5 dagen later. De bus is dus flexibel zolang je alles pland of lang te tijd hebt om rond te reizen... In de bus kun je intekenen voor accomodatie en activiteiten, met andere woorden alles kan voor je worden gepland. Na drie dagen was ik mega moe, ik miste het avontuur van zelfs dingen uitzoeken en van weinig plannen en weinig ME-time hebben. Ik ben uit de bus gestapt en heb zelf verder gereisd.
Tjah sommige zullen het verspild geld vinden, ik ga de bus namelijk bijna niet meer gebruiken. Ik had het ticket al in NL geboekt. Toen gaf het me een zeker gevoel om dingen gepland te hebben maar toen had ik nog niet de reis ervaring die ik nu heb. Reizen is niet zo moelijk als het lijkt. En ik vind het fijner om mijn eigen plan te trekken en zelf te bepalen waar en wanneer ik ga reizen. Weer een ervaring rijker :)

Maar tot nu toe is het hier prachtig! Echt zoooo mooi! Ik heb een wandeltocht gemaakt van een dag. De wandeltocht had alles in een wandeling bergen, vulkanen, meren rode krater stenen en fantastische uitzichten. Echt de beste wandeling tot nu toe. verder heb ik hobbit filmset bezocht, in een grot met gloeiwormen afgezeild van een ondergrondse waterval en in een hotwaterspring gezeten. De hotwaterspring was een kein riviertje van ongeveer40 graden erg gaaf.

Oja en ik heb een fiets tocht gemaakt naar een nationaal park.
Dat was een avontuur. De mensen in het hostel vertelde me dat het 27 km fietsen was. Ik met mijn nederlandse benen dacht: 'ohjo 26km dat kan ik makkelijk' met het reverentiekader nederland in mn hoofd. Ik had niet gedacht aan de heuvels en ook niet aan de (onbrekende) fietspaden. Dat viel toch even vies tegen, maar ik ben weer terug gekomen! En heb het nationale park gezien. Alsof ik op een andere planeet was. Gifgroene meren, gijzers, kokende kratermerer en stomende zwavelgrotten en dat allemaal in een park!

Veel van jullie zullen zich vast af vragen hoe het gaat met de chaos. Zou ze al iets kwijt zijn geraakt? haha nou natuurlijk er moet minstens een verhaal zijn. De dag begon met het kwijt raken van de sleutel van mijn kluisje. De hostel man was erg sterk maar kon het slotje met een grote knipschaar niet open krijgen. Wel goed om te weten dat het slotje zo sterk was (dankjewel anita voor het goede cadeau:). Gelukkig kon hij een grotere knipschaar lenen en na 5 minuten proberen was mijn kluisje weer open. Een dag later stond ik in de supermarkt en was mijn portomonee kwijt. Hij lag gelukkig in het informatie centrum waar ik daarvoor was geweest. (geluk is nog altijd bij me).
het goede van dit portemonee-kwijt-raken raken verhaal is dat ik, toen ik terug liep naar het informatie centrum, een deens meisje tegen kwam die ik al eerder had ontmoet in Auckland. Ze had een plek over in een minivan en zochten nog een reisbuddy. We hebben contact gegevens uitgewisseld en vanaf vrijdag ga ik met haar rondreizen in een minicvamper :D. Als ik mn portomonee niet was kwijt geraakt had ik haar nooit tegengekomen, soms lijkt het wel alsof alles met een reden gebeurd...

Dus dat zijn mijn plannen voor de aankomende weken. lekker kamperen in een mini camper en rondreizen op het zuidereiland. Ik heb er heel heel heel veel zin in en iedereen verteld dat het zuidereiland nog mooier moet zijn!
Jullie zijn vast allemaal in de sinterklaar en kerststemming aan het komen. Hier worden de kerstbomen ook opgezet in de hostels. Maar het is heel gek om een kerstboom te zien als het meer dan 20 graden buiten is. Succes met de voorbereidingen ik eet hier ijsjes ipv pepernoten doeiiii!!!

  • 25 November 2015 - 08:52

    Ditmar:

    Die straybus.. zo herkenbaar! Zuidereiland is zoo gaaf. Alleen de overtocht met de boot al! Je kan in queenstown echt een hele gave wandeling maken (ben lomand track), maar ook milford sound mag je niet missen! Als je tijd genoeg hebt zou ik sowieso nog een great walk maken (tongorio crossing kan in een dag, maar is op het noordereiland.. daar is lotr opgenomen). Hoe dan ook, NZ is echt supergaaf! Geniet er nog eveb van:)

  • 26 November 2015 - 22:43

    Yvonne:

    Wowwww Monique wat een belevenissen zeg. Zo stoer van je om dit allemaal te doen. Geniet er maar lekker van. Deze ervaring neemt niemand je ooit meer af. Als je 88 jaar oud bent heb je een leuk verhaal te vertellen aan je kleinkinderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2015

Tijd van komen en gaan

24 November 2015

Nieuw zeeland

31 Oktober 2015

Bali avonturen

16 Oktober 2015

Java en beijng

30 September 2015

Irkutsk- baikal meer - Mongolië
Monique

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 7253

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: