Bali avonturen - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Monique locht - WaarBenJij.nu Bali avonturen - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Monique locht - WaarBenJij.nu

Bali avonturen

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 Oktober 2015 | Indonesië, Munduk

De twee weken in bali zijn voorbij gevlogen, tijd om terug te blikken. Ik probeer mijn verhaal leuk op te schrijven en niet een 'en toen en toen en toen verhaal' te maken. Echter neigt het hier wel een beetje naar. Niet omdat het saai hier is, maar omdat we zoveel plekken hebben gezien en veel dingen hebben gedaan. We hebben het leuk maar zijn nu wel toe aan een beetje relaxen. Jaja reizen is hard werken :p nu lekker boekje lezen en verhaaltje schrijven.

Onze eerste nacht werd na een paar uur bruut onderbroken door de backpackers nachtmerrie: bedbucks. We lagen midden in een nest van beestjes. Uiteindelijk heeft de receptiemedewerker ons een nieuwe kamer gegeven met 'maar' een paar beestjes. Dat was het beste wat ze te bieden hadden. Niet echt een goed begin van peters vakantie. Ook was ik een beetje teleurgesteld in het zuiden van bali(kuta). Het is een soort lorette mare voor australiers. Overal grote clubs, mensen die vervoer/drugs of tshirts aanbieden en een hoop dronken mensen. Ik snapte niet wat veel mensen in deze stad houdt. Totdat ik in het water lag met een surfbord. Wat een kick geeft dat als je voor het eerst wordt meegenomen door een hoge golf. Ik heb drie dagen lang non stop lesgehad en golven gepakt. Ik mocht elke dag op een steeds kleiner surfbord surfen en kon al een beetje sturen. De plezier in het water maakte heel veel goed.

Nadat ik mezelf heb losgeweekt van het surfbord zijn we verder gereisd naar ubud: de stad van kunst en cultuur. We hebben een traditionele dansshow bijgewoond. En zijn naar het museum van 'de dali van bali' geweest. Zijn werken waren inderdaad een beetje in dezelfde surealistische stijl als dali. Alleen in de schilderijen van antonio blanco hebben vooral borsten de hoofdrol...
Balibezen zijn erg druk met hun geloof. Ze brengen de hele dag kleine offertjes, branden wierook of maken muziek in een tempeltje. Wij hebben ook twee tempels bezocht en mee gedaan aan een sound meditatieles. Enigsinds ongemakkelijk deden we onze keel open en maakten we aaaaa---iiiii-uuuuu geluiden. Maar alsnel was de schaamte weg en was het best ontspannend. Even een moment om stil te staan bij de afgelopen tijd. Voor peter werkte de meditatieles zo ontspannend, dat hij aan het einde lekker op z'n zij lag te slapen.
Verder zijn we in de monkey forest geweest. De apen lijken allemaal heel lief maar het zijn natuurlijk wilde beesten. Een aap haalde naar mn gezicht uit omdat ik niet optijd mn banaan losliet. Gelukkig raakte hij net niet mijn gezicht en kon ik zonder verwondingen het park verlaten.

Het hoogtepunt van onze bali trip was de mount batur (1717m). Een van de zwaarste wandeltochten tot nu toe in mijn reis. Dit kwam doordat we midden in de macht vertrokken (02.00u). En doordat de paden lastig waren te belopen. Het pad bestond of uit mul zand of uit losliggende stenen. Een verkeerde stap en de stenen rolden onder je vandaan. Gelukkig hadden we een goede gids bij ons die ons net voor zonsopgang de top op hielp.

We hebben onze eerste duik gemaakt in tulamben. In bali hebben ze de leerstijl al leren door te doen. We zwommen een paar rondjes in het zwembad, deden onderwater het mondstuk af en op en maakten onze brillen schoon. Na 20 minuten waren we klaar om te gaan, althans volgens de instructeur. Wij stonden enigsinds zenuwachtig maar ook opgewonden in de oceaan. Er lag een 120m lang schipwrak op ons te wachten met 1000den vissen. Echt fantastisch.

Na deze duik waren we zo enthousiast geworden dat het niet bij een duik bleef. Later hebben we nog twee duiken gemaakt op het eiland nusa lembongang. Dit keer bij een wat professionelere duikschool. Het was wat meer papierwerk maar we kregen wat betere uitleg over het hoe en waarom en na de duik zelfs een soort certificaat. Een duik ging naar een koraalrif met heel heel heel veel vissen. En een duik naar het manta ponit. We hadden geluk, we waren de enige samen met 8-9 nieuwschierige manta rays die rondjes om ons heen zwommen. Ik vond de laatste duik wel meer spannend. Er stond een sterke stroming en de vissen waren ongeveer 3meter!
Het eiland was verder erg mooi. Weinig toeristen, gee lelijke hotels maar leuke bamboo hutjes en vriendelijke mensen in plaats van opgehitste verkopers die dollars zien in elke toerist. Er waren prachtige stranden en mangrove bossen.

Dit eiland was ook een groter succes dan het eiland lombok. Op lombok gebruikten we malariapillen. Deze zorgden voor nare bijwerken. Ik had naast mn bedbucks bulten nu ook huiduitslag was heel moe en zelf een diner met zonsondergang aan het strand kon me niet opvrolijken. Na twee dagen ben ik gestopt met de pillen en zijn we weer terug gegaan naar bali. Na twee dagen voelde ik me weer helemaal goed en gelukkig heeft bali heel veel mooie plekken om te ontdekken!

We zijn nu in Munduk, een klein bergdorpje op de top van een berg. Het uitzicht is fantastisch! Vandaag hebben we een wandeltocht gemaakt langs watervallen. De gids liet ons allerlei planten zien. Je kunt hier al wandelend je bord vullen met avocado's, ananassen bananen cacao, kruidnagel, noodmuskaat en nog veel meer! We blijven hier nog een paar dagen om van het mooie uitzicht te genieten en gaan daarna waarschijnlijk naar chanku om te surfen. Tot zo ver mijn avonturen. Ik begin jullie soms wel missen!!!

  • 31 Oktober 2015 - 13:24

    Cynthia:

    wooooow mootje. Klinkt echt fantastisch allemaal! Heerlijk, enjoy! Groetjes aan Peter. X

  • 31 Oktober 2015 - 14:45

    Ilse:

    Wou zo ongeveer hetzelfde zeggen als cyn haha. Dus dat! Knuf!

  • 31 Oktober 2015 - 18:13

    Trijnet:

    Prachtig verhaal, alleen van die bed wantsen krijg ik ook spontaan jeuk. Veel plezier daar nog.

  • 31 Oktober 2015 - 23:00

    Marijne:

    Heee mo wat leuk om te lezen, helemaal omdat ik veel herken! Heel veel plezier nog de komende weken, geniet van alles om je heen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Munduk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2015

Tijd van komen en gaan

24 November 2015

Nieuw zeeland

31 Oktober 2015

Bali avonturen

16 Oktober 2015

Java en beijng

30 September 2015

Irkutsk- baikal meer - Mongolië
Monique

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 7268

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: